مقالات

کرتین وال چیست ؟

کرتین وال چیست ؟

کرتین وال چیست ؟

یکی از زیبا ترین و مدرن ترین نماهایی که می توان نام برد نمای کرتین وال است در این نما از شیشه و آلومینیوم استفاده شده است ولی باتوجه به کاربرد این دو شرایط و ویژگی های منحصر به فردی را دارا است .

این نوع از نمای شیشه در قرن بیستم بسیار پر کاربرد است و رفته رفته در بازار مشتریان خود را پیدا کرده است به همین دلیل نمونه ها و مدل های متنوعی از این نمای شیشه ای به بازار عرضه می گردد .

نماهای شیشه ای که در آنها  از تیغه های عمودی استفاده شده بود وارد بازار شد این نوع نمای شیشه ای برای قاب بندی ها بسیار مفید واقع شده بود بعد از گذشت مدت زمانی نیمه قاب کردن و بعد از آن بدون قاب کردن وارد عرصه ی بازار شد به همین ترتیب با گذشت سالها مدل های جدید و متنوعی وارد بازار می شد در چند سال اخیر نماهای شیشه ای اسپایدری(مدل های جدید) وارد بازار شده است و رونق بسیار زیادی در استفاده از نماهای شیشه ای ایجاد کرده و شفافیت نماها زیادتر شده است .

کرتین وال چیست ؟کرتین وال چیست ؟

از زمانی که شیشه های رفلکس تولید شد استفاده از این نوع شیشه ها در تمامی برج ها و ساختمان های آسمان خراش رواج پیدا کرد .

استفاده از نمای شیشه ای علاوه بر زیبایی مخصوص به خود مصرف نور را نیز کنترل می کند

همینطور شیشه هایی که دو یا سه جداره هستند یک لایه عایق صوتی و حرارتی بسیار خوبی را بوجود می آورند

  • نمای کرتین وال:

یکی از زیبا ترین و مدرن ترین نماهایی که می توان نام برد نمای کرتین وال است در این نما از شیشه و آلومینیوم استفاده شده است ولی باتوجه به کاربرد این دو شرایط و ویژگی های منحصر به فردی را دارا است .

نمای کرتین وال کاملا  صنعتی ساخته می شود و شرایط نصب آن به این صورت است که باید انعطاف پذیری خاصی در برابر تنشهای ناشی از زلزله و نشست های احتمالی ساختمان در مواقع اضطراری داشته باشد .

  • تقسیم بندی نمای کرتین وال:

این نوع نما از نمای شیشه ای به دو مدل روکوب و لامل تقسیم میشود .

  • مدل روکوب:

در مدل روکوب دار ابتدا باید گفت شبکه بندی سطح نما با سازه های سبک و یا نیمه سنگین فلزی باید به صورت کامل زیرسازی شود

بعد از آن پروفیل های روکوب به همراه شیشه بر روی شبکه بندی سوار می شوند .

وجود لاستیک های آببندی و هوابندی در اطراف پروفیل های روکوب ورود آب و هوا را به داخل غیر ممکن می سازد .

  • مدل لامل :

در این مدل بنا به دلیل بزرگ بودن سطح مقطع پروفیل آلومینیومی ، مقاومت بسیار بالایی را دارد به همین دلیل نیازی به شبکه بندی فلزی نما برای زیر سازی نیست .خود پروفیل های آلومینیومی به وسیله پلیت که با پیچ های لوبیایی داخل آن قابل رگلاژ می باشد به ساختمان متصل می شوند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *