مقالات

مکانیزم و ساختار درب و پنجره دوجداره فولکس واگنی

مکانیزم و ساختار درب و پنجره دوجداره فولکس واگنی

عملکرد و ساختار درب و پنجره فولکس واگنی :

درب و پنجره های دو جداره لولایی همیشه معضلاتی را در بر دارد ،یکی از این معضلات فضای مورد نیاز برای باز و بسته شدن درب است .

گشتاور باز و بسته شدن درب و پنجره لولایی،باعث می شود که فضایی پرت و مزاحم ایجاد شود  برای این که این مشکل بر طرف شود و باعث بوجود آمدن مشکل جدید نشود می توان از درب و پنجره های فولکس واگنی دوجداره استفاده کرد .

درب و پنجره های فولکس واگنی پنجره های دوجداره کشویی است و زمانی که روی ریل حرکت می کند باعث ایجاد فضای مزاحم نمی شود .

ولی با این حال باید گفت درب و پنجره های فولکس واگنی Upvc تفاوت هایی با درب و پنجره های کشویی دارد که این تفاوت ها باعث شده است درب و پنجره های کشویی برتر از درب و پنجره های فولکس واگنی شود .

بیشتر بخوانید

تفاوت پنجره دوجداره فولکس واگنی با پنجره دوجداره کشویی

تفاوت در نحوه باز و بسته شدن:

زمانی که درب و پنجره های فولکس واگنی به صورت بسته است مثل درب و پنجره لولایی است ولی یک تفاوت در این دو وجود دارد و آن هم این است زمانی که درب باز می شود به سمت عقب می آید و روی ریل قرار می گیرد و به حالت کشویی حرکت می کند

اما در پنجره دوجداره کشویی این طور نیست در پنجره دوجداره کشویی، لنگه بازشو کاملا بر روی ریلی که روی پروفیل فریم تعبیه شده حرکت می کند.

تفاوت در میزان عایق بندی:

پنجره و درب فولکس واگنی هنگام بسته شدن دارای مکانیزمی هستند که این مکانیزم باعث چفت شدن لنگه بازشو به فریم می شود .درنتیجه می توان گفت عایق بندی بالاتری نسبت به پنجره کشویی دارد .

تفاوت در قیمت پنجره فولکس واگنی و کشویی:

قیمت پنجره فولکس واگنی نسبت به قیمت پنجره کشویی در ابعاد استاندارد ، نسبتا بالاتر است .

ولی زمانی که ابعاد درب و پنجره دوجداره بزرگتر از ابعاد معمولی باشد چون قیمت پروفیل کشویی مصرفی گران تر است  قیمت این دو حالت بازشوی پنجره تقریبا یکسان خواهد شد.

مکانیزم درب و پنجره فولکس واگنی

دستیگیره پنجره زمانی که در حالت پایین قرار دارد بسته است .

ولی وقتی به این دستگیره حرکت 90 درجه در راستای خط افقی دهیم در یا پنجره بصورت دو حالته (30 درجه از بالا) باز خواهند شد .

زمانی که به آن حرکت 45 درجه دهیم قفل امنیتی باز خواهد شد و لنگه بازشو از سمت پایین وارد ریل می شود .

به همین ترتیب بصورت کشویی به دو طرف حرکت می کند .

زمانی که می خواهید درب را ببندید کافیست فقط لنگه را در جهت بسته شدن درب حرکت دهید .

پایین بازشو درب خودش به صورت خودکار و یا با کمک دست که بستگی به نوع یراق آلات: اتومات، نیمه اتومات و مکانیکی دارد به سمت داخل فریم حرکت می کند .

پس از آن زمانی که دستگیره را بچرخانید و یا از دست برای قسمت بالا کمک بگیرید خود به سمت داخل حرکت کرده و درب فولکس واگنی بسته می شود .

نوع پروفیل فولکس واگنی

پروفیلی که در درب و پنجره فولکس واگنی استفاده می شود مانند پروفیل لولایی است .

یعنی این که ساختار پروفیل هایی که در پنجره های تک حالته و دو حالته استفاده می شود مانند پنجره فولکس واگنی است و تفاوت هایی که در این دو محصول وجود دارد می توان به اجزای تولید آن ها که تنها در نوع یراق آلات مصرفی است اشاره کرد .

یراق آلات فولکس واگنی در دو برند ترک و آلمانی و در انواع اتومات، نیمه اتومات و مکانیک وجود دارد .

به همین خاطر است پنجره های قدیمی را می توان با پنجره های دوجداره بدون این که نیاز به تخریب باشد با درب و و پنجره فولکس واگنی یا پنجره کشویی عایق تعویض کرد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *