مقالات

سیستم لیفت اند اسلاید چیست ؟ مزیت لیفت اند اسلاید

سیستم لیفت اند اسلاید چیست ؟ مزیت لیفت اند اسلاید

سیستم لیفت اند اسلاید چیست ؟ مزیت لیفت اند اسلاید

سیستم لیفت اند اسلاید

درب های لیفت اند اسلاید طراحی بسیار مناسبی برای ایجاد فضا های بزرگ است .

درب های لیفت اند اسلاید یک اهرم دارند و همچنین چند چرخ پانل که این اهرم و چرخ از پایه بلند می کنند همین امر باعث راحتی حرکت درب می شود .

. پنجره های این نوع از بازشو دارای دو بخش هستند :

  • لولایی
  •  کشویی

در رابطه با در و پنجره های کشویی می توان گفت که عمده ترین آن ها به صورت هوابندی و آب بندی است که در این نوع از درب و پنجره ها نواقصی وجود داشته است ولی در سیستم لیفت اند اسلاید کاملا این نواقص رفع شده است .

در سیستم لیفت اند اسلاید هوابندی از طریق لاستیک هایی به نام APDM انجام می شود زیرا این کار اصطحکاک لاستیک ها را که مانع حرکت پنجره ها می شود را جلوگیری می کند .

بیشتر بخوانبد

پنجره لیفت اند اسلاید

اولین کار پنجره زمانی که حرکت می کند این است که از محلی که قرار دارد بلند شود و لاستیک هایی که بر روی پروفیل دارد را از هم جدا کند پس از این کار می تواند در لنگه ها به راحتی حرکت کند و بعد از بستن دستگیره مجددا درگیر می شوند.

به صورت کلی پنجره دو حالت عملکرد دارد : باز و بسته

زمانی که دستگیره پنجره به سمت بالا کشیده می شود یراق بازشو نیز به سمت بالا چرخیده می شود پنجره ای که روی فریم قرار دارد حدود 5 میلیمتر بلند می شود .

در این صورت لاستیک های دیگر به هیچ عنوان با پروفیل درگیر نمی شوند همچنین پنجره به راحتی می تواند حرکت کند .

وقتی که پنجره ها حالت قفل قرار دارند پنجره بر روی فریم قرار می گیرد به همین دلیل لاستیک های هر چهار طرف درگیر می شوند که هوا بندی از طریق لاستیک ها انجام شود .

ابعاد لیفت اند اسلاید معمولا 6.5*2.8 و وزن 300 تا 900 کیلو گرم طراحی می شود . عرضی که لنگه هامی توانند در پنجره لیفت اند اسلاید داشته باشند نهایت 2متر همچنین نهایت 3 متر می توانند ارتفاع داشته باشند .

لیفت اند اسلاید یک سیستم جدید است که در این سیستم جدید می تواند ابعاد بالاتری درب و پنجره ها اجرا کرد حرکت لنگه های راحت و روانی که این نوع از پنجره ها بر خلاف وزن بالایی که دارند از مزیت خاص شان محسوب می شود .

مزیت های سیستم لیفت اند اسلاید

۱– مهندسی این درب ها به شکلی است که روی دو ریل چند چرخه سوار می ‌شوند و به این ترتیب، حداکثر حمایت و جابجایی فوق‌العاده نرمی را به ارمغان می‌آورند.

۲– زمانی که درب روی حالت قفل قرار دارد، قابلیت‌ های درزگیری ممتاز آن فعال می‌گردد. همچنین درزگیرهای دوگانه آب و هوا در بالا، پایین و اطراف آن، در واقع با بزرگ ‌تر شدن درب محکم‌ تر می‌ شود.

3مونتاژ  پروفیل های اروپایی لیفت اند اسلاید در ایران یا  ایتالیا

4– قابلیت تولید درب های کشویی یک تکه تا ارتفاع ۳ متر بدون نیاز به کتیبه

5– استفاده از یراق آلات نیمه و تمام اتوماتیک آلمانی و ایتالیایی

6– تولید در ایتالیا و نصب توسط گروه نصب مجرب و با سابقه

7– قطر فریم از ۱۲ تا ۱۶ سانتیمتر

8– قابلیت تحمل وزن تا 6۰۰ کیلو در هر لنگه بازشو

9– بازشوی آسان

۱0– قابلیت نصب انواع شیشه خاص و ضد گلوله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *